View Issues

Vol. 1, Issue 1 - May 2011 Vol. 1, Issue 2 - December 2011 Vol. 2, Issue 1 - June 2012

svetlana2

Drawn by: Svetlana Oltzblat

naama1

Drawn by: Naama Ben-Yosef

inbal1

Drawn by: Inbal Bari

Vol. 2, Issue 2 - December 2012

Vol. 3, Issue 1 - June 2013

Vol. 3, Issue 2 - December 2013 

yifat

Drawn by: Yifat Arieli

 

Drawn by: Maria Minasov
 

dalya friedlander

Drawn by: Dalya Friedlander

Vol. 4, Issue 1 - June 2014

Vol. 4, Issue 2 - December 2014

Vol. 5, Issue 1 - June 2015

group1 771x800

Drawn by: Coral Larin, Michal Rubens, Sivan Kfir, Rinat Zemach and Yana Tolochinsky

dec14

By Gitit Dishon

vol5 issue 1

By: Michal Adoni Kroyanker

Vol. 5, Issue 2 - December 2015

 Vol. 6, Issue 1 - June 2016

 Vol. 6, Issue 2 - December 2016

tsaphie zohar

Painting on Maple leaves,
Tsaphie Zohar,
California, Fall 2014

mili1

Milly Epstein

michal schanin

Michal Schanin

Vol. 7, Issue 1 - June 2017    

twowomen

Michal Schanin



אנג'י ג'ייקובס-קיים ajacobskayam@gmail.com


כרך 2, גיליון 1, יוני 2012

מאמרים:

"לחבר את הכנפיים" - קבוצות תרפיה באמצעות צפייה בסרטים, להורים וילדיהם המתבגרים, השוהים בפנימייה - מאת אסנת רפאלי-סתיו (עברית עמ' 140-149תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

מרחב המשחק החברתי: מודל לטיפול קבוצתי בדרמה תרפיה וטיפול באמנות בילדים המאובחנים בספקטרום האוטיסטי - מאת גדעון זהבי ודבורה פור (עברית עמ' 150-159 תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

מחשבות על טיפול:

מבעד למסך ההשלכות נפגשות העיניים - מאת שי גיל (עברית עמ' 160-162 )

תקצירי תזות:

הגוף המספר: זיכרון גופני-תנועתי בסיפורי חייהם של ניצולי שואה - מאת גלית זנה-שטרנפלד (עברית עמ' 163-164| תקציר(אנ') | תקציר (ספרד'))

השפעת השתתפות אמהות על תפקודם הרגשי של ילדים צעירים בקבוצת טיפול בתנועה - מאת דליה קדם (עברית עמ' 165| תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

חוויית הפיסול בעץ - מאת אניטה ברקוביץ' (עברית עמ' 166-167תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

חווייתן של אימהות מתעללות שנחשפו להתעללות בילדותן, והשתקפותה בראיונות סיפורי חיים ובציורי משפחה - מאת מאיה טל (עברית עמ' 168תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

יצירה משותפת באמנות פלסטית כצורת תקשורת לא מילולית תרפויטית בין אם וילד/ה - מאת אביטל אדרי (עברית עמ169-172תקציר (אנ'))

לשחק באמת את החיים: עבודה פסיכודרמתית עם אחאים לפגועי נפש - מאת שלומית מנדל (עברית עמ173-175תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

מקומה ותפקידה של האמנות בטיפול באמצעות אמנות - מאת קרן אבידן (עברית עמ176-177תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

קשרים בין יצירתיות לבין מבנה, דפוס ואיכות שינה אצל סטודנטים ליצירה חזותית - מאת נטע רם (עברית עמ178תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

עבודות סטודנטים:

מושג הבחירה והקשרו למוח - היבט אישי וטיפולי - מאת חגית אורין (עברית עמ179-186תקציר (אנ') | תקציר (ספרד'))

נוירוני מראה וביטויים בקרב ילדים אוטיסטים - מאת ורדית קצב (עברית עמ187-195תקציר (אנ'))

תקצירי מאמרים נבחרים מהעולם:

טיפוח אמפתיה באמצעות משחק תפקידים - מאת ד"ר דני יניב (תקציר (עב'))

טיפול קבוצתי בפסיכודרמה עוזר לחולי פרקינסון - מאת ד"ר דני יניב (תקציר (עב'))

טיפול קבוצתי באמנות כטיפול משלים לאנשים עם סכיזופרניה: ניסוי רב מוקדי אקראי מעשי - מאת ענבל בר (תקציר (עב'))

כנסים בארץ ובעולם:

כנס בניו-יורק, ארה"ב

כנס בפורטוגל

כנס ביוטה, ארה"ב

כנס בסוואנה, ג'ורג'יה

כנס בירושלים, ישראלטיפול קבוצתי בפסיכודרמה עוזר לחולי פרקינסון

כנס באירלנד

חברי מערכת

חברי המערכת:

עורכת ראשית: ד"ר טל-חן רבינוביץ - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

עורכת משנה: פרןפ' אפרת הוס – אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מרכזת מערכת: ד"ר אנג'י ג'ייקןבס-קיים- ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

מזכירת מערכת: דניאל פרידלנדר - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

 

ד"ר אלון רז - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה; החוג למדעי ההתנהגות, מכללת עמק יזרעאל

ד"ר דברה לינש - ראש התוכנית לטיפול באמצעות אמנות באוניברסיטת לויולה מארימאונט בלוס אנג'לס, ארה"ב; מחברת ארבעה ספרים ואין-ספור מאמרים בטיפול

 

באמנות

ד"ר דפנה רגב - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דונה אבאקסיס - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דיתה פדרמן - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דנה אמיר - החוג ליעוץ והתפתחות האדם, אוניברסיטת חיפה

ד"ר דני יניב - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר הוד אורקיבי - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר ויקי קרקו - אוניברסיטת המלכה אליזבת, אדינבורג, סקוטלנד

ד"ר רוזי טליאס - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר כוכבית אלפנט - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר ליאת איילון - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר מיכל בת-אור - ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות, אוניברסיטת חיפה

ד"ר ננסי סלטר - בי"ס לפסיכולוגיה בשיטת אדלר, שיקאגו, אילינוי, ארה"ב

ד"ר קאתי מלקיודי, PhD, ATR-BC, LPCC, LPAT - המכון הלאומי לטראומה ואובדן; אוניברסיטת לסלי, ארה״ב; נשיאת טיפול באמנות ללא גבולות.

פרופ' מייקל וויסר - אוניברסיטת אלפן-אדריה בקלגנפורט, אוסטריה

פרופ' ל. סם. ס. מניקאם - פסיכולוג קליני, המחלקה לפסיכיאטריה, אוניברסיטת מיסור, קרנטקה, הודו

קול קורא

קול קורא להגשת מאמרים 

כתב-העת האקדמי של ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות באוניברסיטת חיפה, מזמין חוקרים מהתמחויות שונות להציע:

  1. מאמרים: מחקרים איכותניים, מחקרים כמותניים ומחקרים מבוססים-אמנות (arts-based studies), תיאורי מקרה מעוגנים בתיאוריה,  סקירת ספרות מחקרית, מאמרים תיאורטיים ומאמרי הגות. המאמרים יעברו תהליך שיפוט ע"י עמיתים למקצוע;
  2. תגובות לספרים בתחום שפורסמו בארץ ובעולם;
  3. מידע לגבי כנסים רלוונטיים בארץ ובעולם;
  4. דיווח על עבודות תזה ודוקטורט;

לכניסה לאתר האינטרנט של ביה"ס לטיפול באמצעות אמנויות: לחץ/י כאן

הנחיות לכותבים
הכותבים מתבקשים לשלוח את המאמרים לד"ר דפנה רגב בדואר אלקטרוני בלבד, לכתובת: daf.regev@gmail.com

  1. אורך המאמרים עד 5000 מילים (מחקרים איכותניים בלבד עד 9000 מילים), מודפסות בגופן דוד גודל 12, ברווח 1.5, תוך השארת שוליים רחבים, ובציון מספרי עמודים.
  2. יש לשלוח את המאמר בשתי גרסאות: 
  • גרסה אחת תכלול רק את המאמר ללא שמותיהם ופרטים מזהים אחרים של המחברים (לצורך שיפוט).
  • הגרסה השנייה תכלול  את שמות המחברים, בעברית ובאנגלית, מסודרים לפי מידת תרומתו של כל כותב למאמר. יש לרשום את שם המוסד או השירות אליו משויך כל כותב (אם רלוונטי). כמו כן תצוין כתובת מלאה, מספר טלפון ודוא"ל של כל אחד מהכותבים. יש לציין את הכותב האחראי לקשר.
  1. יש להוסיף רשימה של חמש מילות מפתח (keywords) בעברית ובאנגלית.
  2. יש לצרף למאמר תקציר בעברית ובאנגלית בהיקף של עד 200 מילים כל אחד.
  3. יש להקפיד על כללי האקדמיה ללשון העברית ועל כתיבה בהירה ורהוטה.
  4. יש להקפיד על כללי הציטוט של ארגון APA מהדורה שישית, 2009. בגוף המאמר יש לציין מחבר ותאריך ובסוף המאמר רשימת מקורות (References) שלמה שכוללת רק מקורות המוזכרים במאמר. מקורות בעברית יתועתקו מימין לשמאל בהתאם למבנה המקביל  באנגלית לפי ה- APA. ראה דוגמאות למטה.
  5. שרטוטים וטבלאות: יש להכין כל אחד על עמוד נפרד ולציין את מיקומם בגוף הטקסט, בתוספת תמצית הסבר לפי כללי ה- APA.
  6. לאחר שיפוט, ישלחו הערות למחברים למתן תשובות על שאלות ולאישור סופי לקראת פרסום.

לידיעה:

  1. המאמרים נשלחים אנונימית לשיפוט.
  2. יוגשו רק מאמרים שלא פורסמו קודם בארץ ואין כוונה לפרסמם במקום אחר בארץ. לגבי מאמרים שפורסמו בחו"ל, יידרש אישור מכתב-העת בחו"ל על מנת לאפשר פרסומם במסגרת כתב-עת זה. קבלת החומר המוגש מותנית בהבנה שלא יועתק בשלמות או בחלקו ללא רשות המוציא לאור.

כללי כתיבה לפי ה- APA:

 מומלץ להיעזר בשני האתרים הבאים בכתיבת ציטוטים בגוף המאמר ובכתיבת רשימת המקורות בסוף המאמר, לפי כללי ה- APA:

Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition American Psychological Association

http://www.apastyle.org/

http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/

 

להלן  דוגמאות  לכתיבת מראי מקום בעברית לפי פורמט  ה- APA :

ספר בעברית

ארצי, ע. (1991). פסיכודרמה. תל אביב: דביר.

Edwards, D. (2004). Art therapy. London & Thousand Oaks, CA: SAGE.

ספר מתורגם לעברית

 אוקלנדר,  ו. (1992). אשנב לפנש: שיח יצירתי עם ילדים. (תרגום: חנה גת). חיפה: נורד.

פרק מתוך ספר ערוך

יהושע, ר. (2005). היבטים אסתטיים של התהליך האנליטי. בתוך י. הטב (עורך), פסיכואנליזה: הלכה ומעשה (ע"מ 391-399). תל אביב: דיונון.

Austin, D., & Forinash, M. (2005). Arts-based research. In B. L. Wheeler (Ed.), Music therapy research (2 ed., pp. 458-471). Gilsum, NH: Barcelona Publishers.

מאמר

אורקיבי, ה. (2010). זהות ומחויבות מקצועית של סטודנטים לטיפול באמנויות. כתב- עת לדרמה וטיפול, 2(4), 13-18.

Orkibi, H. (2010). Creative arts therapies students' professional identity and career commitment: A brief pilot study report. The Arts in Psychotherapy, 37(3), 228-232. doi: 10.1016/j.aip.2010.04.008.

 doi= Digital Object Identifier הוא מספר לאיתור המאמר בכתבי-עת המפורסמים און-ליין. חלק גדול מכתבי-העת  בחו"ל החלו ליישם את הוראת ה APA לכלול את מספר ה- doi ולכן יש לצרפו, אם קיים,  להקלת איתור המקור ע"י הקורא.


 

 


  • pracdemia final 4
  • kitcat final 4
  • lab final 4
  • catrc final 4